Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟ ΜΟΝΙΚΑ ΚΡΗΤΙΚΟΥ

1.    ο λόγος να την προσέξεις; απλός... όπως και  οι φωτογραφίες της. Η Μόνικα Κρητικού, είναι φωτογράφος όπου αιχμαλωτίζει τις καλύτερες αόρατες απο τα μάτια των άλλων στιγμές,, και να τις κάνει σημαντικές. Έχει το blog fiorello-photography όπου σας το είχα συστήσει και είναι ώρα να μιλήσουμε μαζί της ...


   Πότε και πώς έγινε το κλίκ μέσα σου να πιάσεις μια φωτογραφική μηχανή και να γίνει προέκταση του εαυτού σου;

Η γοητεία της φωτογραφίας δεν ήρθε από την επιθυμία να πιάσω μια μηχανή στα χέρια μου αλλά  περισσότερο να δω να εμφανίζεται μπροστά μου μια εικόνα μέσα από τη διαδικασία του σκοτεινού θαλάμου... Στα 18 μου παρακολούθησα το πρώτο μου εργαστήριο α/μ φωτογραφίας που μου επέτρεψε να περνάω ώρες στο σκοτεινό θάλαμο πειραματιζόμενη με διάφορες δημιουργικές τεχνικές.

2.       Τι σου τραβάει την προσοχή να αποθανατίζεις  και τι είναι αυτό που δεν έχεις τραβήξει ακόμα;
Η ομορφιά της στιγμής, η λεπτομέρεια, τα αληθινά συναισθήματα, o αυθορμητισμός... οτιδήποτε μπορεί να μη μας τραβήξει την προσοχή εξ’ αρχής, αλλά τελικά μιλάει στην ψυχή μας.
3.       Ποια είναι η πηγή έμπνευσής σου και ποιος ο φωτογράφος που σε βοηθά;

Έμπνευση μου είναι η ζωή γύρω μου, η φύση, οι στιγμές που περνούν και χάνονται όπως λέει και το τραγούδι... Χρησιμοποιώ οτιδήποτε με συγκινήσει και θα ήθελα να το αποτυπώσω για πάντα... Έχω ως παράδειγμα πολλούς Έλληνες και ξένους φωτογράφους που παρακολουθώ και σέβομαι τη δουλειά τους. Δεν είχα ποτέ όμως κανένα ως ίνδαλμα. Ίσως γιατί δεν πιστεύω ότι ένας άνθρωπος μπορεί να συγκεντρώσει όλα τα ιδανικά, η ομάδα όμως μπορεί!

4.       Αν σου έλεγαν να συναντήσεις ένα φωτογράφο ποιον θα διάλεγες και γιατί;

Γι’ αρχή θα διάλεγα τον Josef Koudelka. Πάντα με γοήτευαν οι φωτογραφίες του και ο τρόπος που προσέγγιζε το θέμα του.  Αλλά υπάρχουν και άλλα ονόματα όπως Kertész, O’Sallivan, Strand, Evans, Brassaï... αλλά και πιο σύγχρονα ονόματα όπως Jeremy Cowart, Alex Noriega , Elisabeth Messina και τόσοι άλλοι!

5.       Ποιες είναι οι σπουδές σου και τι κάνεις για να εξελίσσεσαι σε αυτόν τον τομέα;

Το πρώτο μου πτυχίο αφορά τη Διοίκηση Επιχειρήσεων ενώ το μεταπτυχιακό μου είναι executive MBA από το πανεπιστήμιο του Strathclyde  στη Γλασκόβη της Σκωτίας. Μετά από αυτό παρακολούθησα μαθήματα στο University of Arts στο Λονδίνο. Από τότε έχω συμμετάσχει σε πολλά σεμινάρια ώστε να μένω πάντα ενήμερη για τα νέα τεχνολογικά επιτεύγματα στο φωτογραφικό τομέα. Παράλληλα παρακολουθώ καθημερινά blogs και sites από καταξιωμένους συναδέλφους και άλλους καλλιτέχνες.


6.       Η κατάσταση στην χώρα μας σήμερα είναι πηγή έμπνευσης ή σε δυσκολεύει;

Η σημερινή κατάσταση είναι δύσκολη για όλους... στην Ελλάδα και το εξωτερικό.  Δε θα ήταν αληθές αν έλεγα ότι δεν με επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό, αλλά επιλέγω να συγκεντρώνομαι σε πιο ευχάριστα πράγματα, τα οποία θα με κινητοποιήσουν προς πιο δημιουργικές κατευθύνσεις.



7.       Είναι εύκολο να κάνεις αυτό το επάγγελμα;


Όσο είναι εύκολο να κάνεις οποιοδήποτε επάγγελμα έχεις επιλέξει στη ζωή σου. Δύσκολο γίνεται όταν δεν αγαπάς αυτό που κάνεις, όταν σηκώνεσαι το πρωί και δυσκολεύεσαι να βρεις το κίνητρο να προχωρήσεις. Σίγουρα άλλες μέρες είναι καλύτερες από άλλες... αλλά όταν η δουλειά που τελικά επέλεξες είναι παράλληλα και το πάθος σου, τότε σίγουρα αυτό είναι υπέρ σου.

8.       Κοιτάς τις αρχικές φωτογραφίες σου μέχρι τώρα για να δεις την εξέλιξη σου και αν ναι που θέλεις να φτάσεις;
Έχει τύχει να τις δω, αλλά όχι κρίνοντας αρνητικά, ακόμα και αν δε μου αρέσουν πια. Η βελτίωση έρχεται με την εξάσκηση και η τελευταία απαιτεί πολλά σκαλοπάτια. Οπότε δε θα πρέπει να είμαστε σκληροί με τα πιο χαμηλά σκαλοπάτια που περάσαμε καθώς αυτά είναι οι βάσεις μας. Πού θέλω να φτάσω;; Προς το παρόν χαίρομαι το γεγονός ότι το ταξίδι είναι ωραίο και η διαδρομή απολαυστικότατη.

9.         Ποιο στοιχείο κάνει κάποιον πετυχημένο φωτογράφο;
Το πάθος και η επιμονή
10.   Ποιο όνειρό σου θέλεις να πετύχεις φωτογραφικά;

Αυτό είναι κάτι που δε μοιράζομαι εύκολα... ελπίζω πάντως να το πετύχω μένοντας συνεπής στον εαυτό μου.

11.   Έχεις λάβει μέρος σε εκθέσεις; Και σε ποια έκθεση θα ήθελες να πας;
Σε πολλές ομαδικές και ατομικές εκθέσεις, κυρίως στην Ελλάδα και λιγότερο στο εξωτερικό. Δεν έχω βάλει σκοπό κάποια συγκεκριμένη έκθεση. Αυτό που υπολογίζω περισσότερο πλέον είναι να συμμετέχω σε εκθέσεις που γίνονται με μεράκι και επαγγελματισμό:  όμορφες, διαφορετικές εκτυπώσεις, σχεδιασμένες από ανθρώπους που ενδιαφέρονται και σέβονται την εικόνα, σε προσεγμένους χώρους.
12.   Πως μπορούμε να δούμε δουλειά σου και που;

Μέσα από την ιστοσελίδα μου www.fiorellophotography.com 





13.   Τι θα συμβούλευες κάποιον που ξεκινάει τώρα στον χώρο να προσέξει;

Το πρώτο που θα έλεγα θα ήταν να έχει πίστη στον εαυτό του και το ταλέντο του.  Θέλει επιμονή και καθημερινό κόπο να φτάσεις εκεί που θες. Καλή παρουσία στο χώρο του διαδικτύου και μελέτη άλλων φωτογράφων. Ποτέ δεν ξέρουμε αρκετά και το διάβασμα σωστών πηγών είναι μέρος της αυτο-βελτίωσής μας... Το επόμενο βήμα είναι τα πολλά κλικς...  Η πρόοδος έρχεται μέσα από την εξάσκηση.

14.   Με ποιον συνάδελφο σου θα ήθελες να συνεργαστείς και τι πρέπει να έχει ένας συνεργάτης για να έχει επιτυχία η συνεργασία σου μαζί του;
Έχω συνεργαστεί με αρκετούς φωτογράφους για διάφορα θέματα έως σήμερα και ήταν πάντα χαρά μου. Δεν είναι πάντα «ομαδική» εργασία η φωτογραφία. Ορισμένες φορές χρειάζεται να είσαι λίγο πιο απομονωμένος γιατί ως μέσο έκφρασης η φωτογραφία απαιτεί εσωτερικευμένες δημιουργικές διεργασίες. Για να συνεργαστώ επιτυχημένα με κάποιον θα πρέπει να υπάρχει καλή επικοινωνία, εμπιστοσύνη και πίστη στο ταλέντο του.

15.   Ποιο Concept είναι το αγαπημένο σου και τι δεν έχεις δοκιμάσει ακόμα;


Εκεί που δε με έχει ταξιδέψει ακόμα η Φαντασία μου... αλλά ελπίζω σύντομα!

2 σχόλια:

ο καθενας μας είναι σκηνοθέτης αυτου του άρθρου. δωσε την εικόνα σου με λέξεις